tisdag 10 april 2018

Påsklov i Jämtland

Påsklovet spenderade vi i Jämtlandsfjällen. Vi hade tur med vädret som bjöd på mer sol än vi kunde hoppas på enligt väderprognosen. Tre dagar spenderades i skidbacken och en dag i pulkabacken nära stugan. Att få vara med trollungarna och se hur det susar ner för backarna gör mig så glad. Att tillsammans kunna göra en familjeaktivitet som vi alla gillar känns så himla härligt och jag hoppas att vi kommer att kunna njuta av skidåkningen tillsammans i många år och visst är det inte bara njutning, det ska släpas utrustning, stås i liftkö, få trötta ben och stundtals griniga barn men när det klaffar så känns det så härligt.
Tyvärr så infann sig också den stora tröttheten och kanske har den flyttat in för gott. Just nu känner jag dock att jag får omfamna det som är och njuta av det jag orkar njuta av vilket är ganska mycket.
Jag njuter av solens strålar, att se barnen leka, att ta ett glas vin efter timmar i skidbacken, att läsa, att dricka kaffe med varm mjölk, att få se renar på fjället, att vara där jag är....ja listan kan göras lång och jag tror att det är så viktigt just nu att stanna upp i tröttheten och njuta.
/Hanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...