måndag 7 augusti 2017

I trädgården just nu


Ni som läser min blogg vet att jag drömmer om att bli en riktigt duktig hemmaodlare trots brist på gröna fingrar och tid. Jag skulle så gärna vilja vara självförsörjande på grönsaker, frukt och bär och varje nytt år inleder jag med stora drömmar om vilka frön jag ska så och hur min förortsträdgård ska se ut lagom vid tiden när jag skördar min första sallad. Och varje år stannar just drömmen där och förblir en dröm.

Förra året köpte vi dock en del bärbuskar som i år ger en helt ok skörd. Krusbären och det svarta vinbären har levererat allra mest. Och rabarbern kan vi alltid lita på. I övrig ser det ut sisådär hallonen har levererat sisådär 6 stycken, björnbären och blåbären vet vi inte riktigt ännu utan får ha tålamod med och i övrigt har vi lite örter i form av två krukor uppe på altanen men snart kan jag börja drömma igen om nästa års skörd och den kommer i drömmen i alla fall att vara fantastisk.
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...