tisdag 3 januari 2017

Nyårsafton


Vi spenderade nyårsafton med goda vänner i deras hem. Gott, generöst och många skratt summerarar kvällen. Trollungarna var superduktiga och höll ut över tolvslaget. Vi sambon och jag är rätt nöjda med att lämna år 2016 bakom oss ett år som kantrats med många förluster av nära och kära.
Så att gå in i ett nytt år med nya förhoppningar känns härligt.

Mina förhoppningar för det nya året är:
  • Prioritera familjetid - oj vad familjetid helar en när det är kämpigt och svårt och man känner sorg. Att få leka med trollungarna, gå promenader och baka en kaka, så värdefullt.
  • Prioritera släkten - jo bara för att just nu är blod tjockare än vatten.
  • Prioritera nära relationer - ni vet vilka ni är och ni är så viktiga, barndomsvännerna och bokklubben all kärlek till er.
  • Hälsan - skapa utrymme för att må bra. Balans i livet.  
  • Ekoparadiso - fortsätta handla ekologisk mat (mål 85%), ekologiska kläder (mål 70%), våga tänka utanför boxen och se nya möjligheter och ämnen att ta sig an.
  • Äta mera vetegariskt och få med sig hela familjen.
  • Se två nya för mig Nationalparker i Sverige.
God fortsättning och hej år 2017!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...