onsdag 25 januari 2017

Liten trollunge fyller 5 år



Idag fyller liten trollunge 5 år. Vi kallar honom vårat äventyr för det är precis så han är och har varit sedan han föddes. Han har alltid ett finurligt plirande på läpparna och en glimt i ögonen. Han är lik mig men också lik sin pappa men mest av allt sin egen härliga person.

Vi har som födelsedagsrutin att födelsedagsbarnet får välja middag, fika och aktivitet efter förskolan/skolan. I år blev det lite speciellt eftersom jag precis har avslutat penicillinkur och är inte världens piggaste mamma då det inte har verkat fullt ut. Och jag påbörjar en ny kur i morgon. Därför fick trollungen välja en lugn aktivitet där det inte skulle vara så mycket människor eller ansträngande. Han valde bio och nya Bamsefilmen och vi var tre familjer i hela salongen. Efter bio blev det sushi från 66 kvadrat i Fruängen vår absoluta favorit sushirestaurang. Så gott och fräscht och skönt att landa hemma och bara vara. Tårta blev det som fika trots att trollungen egentligen helst vill äta bären och frukten mest. Tycker dock att det är skönt med hembakt då vet man att det är bra ekologiska ingredienser och man kan minska på sockermängden. I paket fick trollungen en bok, en mössa, hörlurar och en Legosats. Jag tycker att det blir allt svårare att handla ekologiska leksaker desto större det blir och önskar sig mera leksaker. Trollungen somnade nöjd och vi föräldrar firade föräldraskapet med varsin balja med te. En härlig och bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...