tisdag 11 oktober 2016

Härliga höst eller?

 
Och så kom hösten med buller och bång. Och med det stressen. Allt ska göras och det nu nu nu. Verksamhetsplanering, tjänsteresor, höstlov och budgetar. Ja allt ska levereras och presteras på flera fronter. Och direkt faller jag in i gamla spår eller? Både ja och nej. Nu vet jag att jag måste lyssna på min inre röst och nu vet jag att jag inte behöver vara rädd. När jag började må dåligt blev jag så rädd och ingen i min närhet pratade om panikångest och att det kan komma vid stress. Positiv stress och negativ stress och återhämtning. Ja mycket information finns på ämnet. Men att lära sig vad som är rätt för precis mig har tagit lång tid och jag är ännu inte där. Men jag är på god väg. Jag har märkt att det som hjälper mig mest är att prata om det. Och prata om det igen och igen. För det påminner mig om att jag måste förändra någonting för att må bättre. Så nu ska jag planera, kartlägga och stressa lagom utifrån min förmåga och utifrån min magkänsla. Kanske kommer jag att vara en tråkig vän ett tag eller en tråkig sambo eller mamma eller kollega men vet ni jag behöver tid - tid för mig och min inre känsla! Och snart blir jag lite roligare igen för det vet jag nu att det blir bättre!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...