fredag 8 april 2016

Att känna sorg igen

Idag har jag mest åkt tåg. Jobbat lite och surfat mycket.
Vi har drabbats av sorg igen. Någon har dött och jag sitter bara och slösurfar. Tittar på kläder, läser bloggar och nyheter. Tanken slår mig att jag flyr men jag gör det i alla fall. Någon har dött som för bara ett par dagar fanns spred värme med sitt leende, gav stabilitet, trygghet och kärlek till sin familj. Och det är så förbaskat svårt att tänka på sorgen, gråta och minnas så jag flyr med hjälp av internet och fransk hiphop.
Tanken slår mig att min generation inte är rustad för döden och sorgen. Vi lever som om vi skulle kunna leva för alltid med alla nära och kära runtomkring oss. Som om vi vore superhjältar som kan välja bara vi dricker gröna juicer. Och plötsligt drabbas vi av sorg. Sorg som slår omkull oss, blockerar känslorna och gör att vi tappar fotfästet. Ja vi har drabbats av djup sorg och en fin människa har lämnat jordelivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...