lördag 26 december 2015

Lugnet efter julafton

Det där med lite julklappar fungerade sisådär i år. Vi firade julaftonsmorgonen tillsammans med min syster och hennes familj och mina föräldrar där fick vi underbart god julgröt och skinksmörgås. Efter det fikade vi med lussebullar och julgodis innan jultomten kom. Trollungarna blev så glada och det var så roligt att se. Lilla trollungen var så duktig och tackade så mycket för varje klapp han fick och stora trollungen spelade med för det små. Efter påfyllning av kaffe och glögg begav vi oss sedan till landet där vi firade med sambons släkt och familj.

Kalle anka, gott julbord, en ny tomte och flera julklappar innan vi stupade i säng trollungarna och jag. Nöjda över att ännu en julafton har gått. På juldagen gick vi den obligatoriska promenaden och det var så skönt att gå i skogen lyssna på tystnaden och bara vara. Barnen gick på och vi var ute en timme. Hoppas ni har haft en härlig julhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...