torsdag 25 december 2014

Julefrid

Efter en mysig vecka i värmen med Tapas, bad i hav och pool och utflykter till  Teides nationalpark och apland var vi nöjda att landa på Arlanda. Redo för lite julfirande. Vi sov en natt hemma och på julaftons morgon åt vi en härlig grötfrukost och öppnade strumpjulklappar innan vi åkte till landet. Väl där var det så julfint! Mina svärföräldrar hade gjort så fint klätt gran och dukat upp till härligt julbord. Vi njöt av lugnet framför Kalle innan gott julbord och den ivriga barnlängtan efter tomten. 
Till sist kom han med fina klappar åt alla små och stora trollungar. Lego, Duplo, böcker och trätåg till Brioräls. Nöjda barn och nöjda vuxna! Mycket på julbordet var närproducerat och eko-reko och julen blev sådär mysig som jag vill ha det! Julafton avslutades med Alfapet roligt även om jag kom sist. God jul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...