söndag 6 januari 2013

Mellandagsrea

I förra veckan tittade jag och sambon lite på mellandagsrean och direkt glömde jag bort mig lite eller snarare kom av mig från mitt eko-reko tänk. Att handla mat och att förändra mitt konsumtionsmönster har gått jättebra under dessa månader men nu stod jag helt plötsligt där men kassar i händerna.

Inhandlade kläder till barnen. Stora trollungen fick två par byxor och en tjocktröja stickad blå och vit randig som jag tittat på tidigare men tyckt den var för dyr för att handla. Lilla trollungen fick också han en tröja och ett par byxor. Alla barnkläder handlade jag på Polarn och pyret till 50% rea. Kunde bara inte låta bli. Inte så att jag handlade någonting onödigt till barnen men kläderna var inte ekologiska.

Hur gick det då med kläder till mig själv. Jo visst blev det lite plagg där också inte heller det eko-reko men noggrant övervägda innan jag öppnade plånboken i utbyte mot dessa godsaker för ögat. Två klänningar och två koftor. Insåg att jag behövde en klänning på nyår när jag satte på mig samma festblåsa som när min svägerska gifte sig för mer än två år sedan. Har också beställt en kofta som jag länge velat ha som jag fann på rea här! Den har inte kommit ännu men är så fin, tycker jag.

Nästa gång återgår jag till eko-reko kläder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...