lördag 26 januari 2013

Kalas för lilla trollungen

Idag har vi kalasat för lilla trollungen. Vi bjöd på hembakta pizzor och tårta som vi fuskat lite med med färdigköpta bottnar. Vi handlade på ICA Kvantum och oj vad mycket eko-reko produkter där fanns. Alla mejeriprodukter, frysta bär till tårtans lager, kaffe, tee, krossade tomater, färska örter, ostar, skinka, småkakor med mera. Väldigt nöjda med det men någonting som jag inte var så nöjd med var just innehållsförteckningen på tårtbottnarna. Varför innehåller det så mycket skräp? Brukar alltid baka egna bottnar men denna gång hann jag helt enkelt inte det. Nästa gång vi ska ha tårtkalas då ska jag baka igen. Jordgubbarna (som är jag vet inte i säsong) handlade jag bara en liten ask av ibland får man helt enkelt kompromissa.

Tack alla som delade våran dag och firade lilla trollungen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...