lördag 5 januari 2013

Eko-reko kaffe!

Idag provade vi ett nytt kaffe. Inte nytt på marknaden men nytt för oss. Vi gillar mörkrostat och det här kaffet hade mycket smak. Inte så illa heller att det är både Krav-märkt, Fairtrade och miljökompenserat. Gillar verkligen att man genom att handla kan göra skillnad och visa att vår miljö är viktig.
Eko-reko när det är som bäst!

Helgfrukost finns det något bättre? Nej jag tror inte det att få sitta länge mumsa och äta sina frukostfavoriter som man inte hinner med till vardags. Jag gillar sallad och smoothie mest och självklart gokaffe med varm mjölk och frukt. Och självklart så mycket eko-reko produkter som möjligt.

Jordgubbssmoothie:
3 personer
125 gram frysta jordgubbar
1 banan
5 dl vaniljyoghurt
Kanel

Mixa alla ingredienser med stavmixer. Smaklig eko-reko spis!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Hittade hit via bloggen Hildas Hem och blev fast en lång stund! Vilken härlig och personlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

    Välkommen att kika in hos mig!
    Kram från Gotland!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittade hit! Självklart ska jag kika in hos dig!
    Inte så van vid kommentarer så oj vad glad jag blir.

    SvaraRadera

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...