söndag 30 december 2012

En bra jul med mindre konsumtion

Visst blev det mindre konsumtion inför julen, det har sina fördelar att ligga i flunsa veckan före jul. Nej skämt och sido vi lyckades verkligen. Vi firade julen med min sambos familj och bestämde gemensamt att lotta och på så sätt handla en julklapp per vuxen att ge till den som man fått på sin lott. Jag fick svärfar inte det lättaste men visst är det roligt att kunna fokusera sina tankar på en person i julstressen.

Till barnen gjorde vi så att jag handlade på nätet ekologiska leksaker och böcker. Två stycken klappar per barn plus varsin strumpklapp extra till våra två trollungar. Alla nöjda och glada.

På annandagen firade vi med mina föräldrar och min kära syster med hennes lilla familj. Där kom vi också överens om att två klappar var till barnen var lagom och att det vuxna kunde få någonting men inte ett hav av julklappar.

Alla nöjda och glada och julen blev lyckad både när det gäller klapparna och maten. Vi har helt enkelt ätit lagom mycket och slängt väldigt lite mat. Däremot handlades det nog inte så mycket ekologiska matvaror men det kunde jag inte riktigt påverka. Nästa år försöker vi påverka det lite mer. Hoppas ni hade en fin jul och att nyårsafton blir trevlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påsklov 2024

Jag har förstått att för många är påsken den härligaste av högtider. Utan stress och krav. Och jag är benägen att hålla med. Vi ...