torsdag 7 juni 2012

Kreta

Vi har varit på semester. En härlig vecka på Kreta med sol och bad. Hur är det då med mitt miljösamvete efter att ha åkt på semester till Medelhavet med flyg? Och hur konsumerade jag på min första semester under utmaningen? Jag är glad över att vi åkte med Fritidsresor som har uttalade mål när det gäller klimat, miljö och socialt ansvar. Jag är också glad över att vi valde Kreta och Grekland som resmål. Ett samtal på stranden med en lärare vars lön via sparpaket sänkts med 40% fick mig att förstå att Grekland behöver sina turister. Blev det någon shopping? Inte så mycket men lite grann olivolja, kryddblandningar och varsin souvenir alla med MADE IN GREECE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagarna i mars och förändringens vindar

Just nu känns dagarna lite tunga. Jag försöker tänka positiva tankar, fokusera på det som är bra och se till att jag får återhäm...